fredag 20. august 2010

Veskefredag

Jeg nyter kvelden alene hjemme sammen med Vikingen, som jeg etter hvert begynner å bli veldig glad i. Planen var å ha vaskekveld, men inspirasjonen tok overhand, så da ble det vesker i stedet. Vikingen og jeg har kosa oss med å skape intet mindre enn tre vesker i løpet av kvelden! Alle tre er sydd med stoffer fra Panduro.

Først ble det en vendbar veske etter samme oppskrift som den første jeg lagde (Verypurpleperson). Eneste forskjell er at denne fikk lengre stropper, sånn at den kan bæres på tvers over skuldrene. En sykkelglad venninne er mottakeren, så da er det greit at veska kan bæres kroppsnært.


Deretter ble det to bærenett etter mønster fra eget hode. I den ene lagde jeg også lomme på innsiden, mens jeg rett og slett glemte det på den andre. Jeg dekorerte stroppene med pyntesømmer som Vikingen lager helt selv. Morsom detalj!


En produktiv og morsom hjemmekveld!

2 kommentarer:

  1. Flotte vesker, liker stoffene du har brukt. Vaskingen kan du jo ta en annen gang...

    SvarSlett
  2. Fantastisk, dr. Bergland! Du e døkti. Eg e bynnt å strikke kopptue, så så mye har eg utvikla meg på håndarbeidsfronten... ;-)

    SvarSlett