søndag 18. november 2012

Mariuskjole

Til lille Amelias dåp i vår strikket jeg en Mariuskjole. Jeg kombinerte ulike mønstre, og diktet en del selv så kjolen er "one of a kind" og jeg kommer aldri til å lage maken.


Kjolen ble strikket i Daletta fra Dalegarn. Jeg er veldig glad i marius-mønsteret, og elsker at det er så moderne for tiden. Jeg har strikket ulike varianter tidligere, blant annet en Space Invaders-genser til Eirik. Denne gangen hadde jeg lyst til å bruke det klassiske "kross og kringle"-mønsteret. Jeg startet nederst på kjolekantet med rødt, og snudde mønsteret opp ned. Jeg strikket rett opp uten fellinger til livet, og deretter 1r,1vr opp. Jeg ble veldig fornøyd!


1 kommentar:

  1. Halleluja, Odrun! Eg klikka innom litt på måfå, og så oppdaga eg at det e liv her! Hurra! Men no e det nesten 3 måneda siden sist oppdatering, altså. ;-)

    SvarSlett